یزدفردا :بر اساس مصوبه جدید ریاست جمهوری همه جانبازان حتی جانبازان زیر ۲۵ ٪ نیز می توانند با استفاده از معافیت گمرگی تعیین شده برای استفاده شخصی  می توانند یک خودرو وارد کنند البته به شرط

 ۵ سال عدم فروش
جانبازان 50 الى 69درصد تا سقف 25میلیون تومان
جانبازان 35 الى 49درصد تا سقف 20میلیون تومان
جانبازان 25 الى 34درصد تا سقف 15میلیون تومان
جانبازان کمتر از 25درصد تا سقف 10میلیون تومان
اما اینکه مصوبه چگونه از طرف بنیاد اعمال میشود و جانبازان برای استفاده از این فرصت چگونه باید اقدام نمایند هنوز اطلاع رسانی نشده است 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران جانبازان 50 الى 69درصد تا سقف 25میلیون تومان، جانبازان 35 الى 49درصد تا سقف 20میلیون تومان، جانبازان 25 الى 34درصد تا سقف 15میلیون تومان و جانبازان داراى درصد از کارافتادگى کمتر از 25درصد تا سقف 10میلیون تومان از پرداخت سود بازرگانى به ازاى ورود فقط یک دستگاه خودرو و قطعات و تجهیزات موردنیاز براى مناسب‌سازى آن معاف شدند.

دولت شرایط معافیت گمرکى براى تامین خودرو و قطعات و تجهیزات موردنیاز براى مناسب‌سازى خودروهای ویژه جانباران انقلاب اسلامی را تصویب کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانى دولت، بر اساس مصوبه هیئت وزیران و به پیشنهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران، جانبازان 50 الى 69درصد تا سقف 25میلیون تومان، جانبازان 35 الى 49درصد تا سقف 20میلیون تومان، جانبازان 25 الى 34درصد تا سقف 15میلیون تومان و جانبازان داراى درصد از کارافتادگى کمتر از 25درصد تا سقف 10میلیون تومان از پرداخت سود بازرگانى به ازاى ورود فقط یک دستگاه خودرو و قطعات و تجهیزات موردنیاز براى مناسب‌سازى آن معاف شدند.
همچنین در واردات این خودروها الزامى به رعات آیین‌نامه ضوابط فنى واردات خودرو به غیر از داشتن نمایندگى رسمى خدمات پس از فروش خودرو در ایران نیست. سال ساخت این خودروها باید سال 2008 به بعد باشد و رعایت استانداردهاى مصرف سوخت و آلایندگی،‌ الزامى است.
بر اساس مصوبه پیشین دولت جانبازان 70 درصد (2پا یا 2 دست قطع از مچ و قطع نخاع) تا سقف 40 میلیون تومان و سایر جانبازان 70 درصد تا سقف 30میلیون تومان به ازاى هر دستگاه خودرو و قطعات و تجهیزات مربوط به آن از پرداخت سود بازرگانى معاف شده بودند.
تشخیص و معرفى جانبازان واجد شرایط، تایید نیاز به قطعات و تجهیزات لازم براى مناسب‌سازى خودرو و تعیین نوع قطعات و تجهیزات مذکور به عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران است. همچنین در صورت تشخیص بنیاد شهید مبنى بر امکان تولید خودروى مناسب جانبازان توسط خودروسازان داخلى و درخواست جانبازان واجد شرایط، واردات قطعات و تجهیزات موردنیاز توسط خودروسازان داخلى پس از تایید بنیاد شهید و با استفاده از معافیت‌هاى گمرکى مذکور، مجاز است.
این مصوبه توسط معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شده است

دولت معافیت های گمرگ برای تامین خودروهای مورد نیاز جانبازان را به تصویب رساند. به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، بر اساس مصوبه هیئت وزیران جانبازان ‪ ۵۰‬الی ‪ ۶۹‬درصد تا سقف ‪۲۵‬میلیون تومان، جانبازان ‪ ۳۵‬الی ‪ ۴۹‬درصد تا سقف ‪۲۰‬میلیون تومان، جانبازان ‪ ۲۵‬الی ‪۳۴‬درصد تا سقف ‪۱۵‬میلیون تومان و جانبازان دارای درصد از کارافتادگی کمتر از ‪۲۵‬ درصد تا سقف ‪۱۰‬میلیون تومان از پرداخت سود بازرگانی به ازای ورود فقط یک دستگاه خودرو و قطعات و تجهیزات موردنیاز برای مناسب سازی آن معاف شدند.
همچنین در واردات این خودروها الزامی به رعات آیین نامه ضوابط فنی واردات خودرو به غیر از داشتن نمایندگی رسمی خدمات پس از فروش خودرو در ایران نیست. سال ساخت این خودروها باید سال ‪ ۲۰۰۸‬به بعد باشد و رعایت استانداردهای مصرف سوخت و آلایندگی، الزامی است.
بر اساس مصوبه پیشین دولت جانبازان ‪ ۷۰‬درصد (‪۲‬پا یا ‪ ۲‬دست قطع از مچ و قطع نخاع) تا سقف ‪ ۴۰‬میلیون تومان و سایر جانبازان ‪ ۷۰‬درصد تا سقف ‪۳۰‬ میلیون تومان به ازای هر دستگاه خودرو و قطعات و تجهیزات مربوط به آن از پرداخت سود بازرگانی معاف شده بودند.
تشخیص و معرفی جانبازان واجد شرایط، تایید نیاز به قطعات و تجهیزات لازم برای مناسب سازی خودرو و تعیین نوع قطعات و تجهیزات مذکور به عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران است. همچنین در صورت تشخیص بنیاد شهید مبنی بر امکان تولید خودروی مناسب جانبازان توسط خودروسازان داخلی و درخواست جانبازان واجد شرایط، واردات قطعات و تجهیزات موردنیاز توسط خودروسازان داخلی پس از تایید بنیاد شهید و با استفاده از معافیت های گمرکی مذکور، مجاز است.
این مصوبه توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده است.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا